Chleb bez drożdży i zakwasu

20131210-211234.jpg

Szukałam przepisu na chleb bez drożdży. I też bez zakwasu, bo mi się nie chciało robić. I znalazłam. Na blogu bezokruszka.pl. Troszkę go sobie zmodyfikowałam. Przesiałam przez sitko 300 g żytniej mąki, 200 g orkiszowej, łyżeczkę sody i łyżeczkę soli. Oddzielnie zmieszałam jajko i 350 ml maślanki, a potem wlałam do miski z maką. Wymieszałam drewanianą łyżką aż ciasto przestało być klejące, a zrobiło się elstyczne. Uformowałam taki spłaszczony bochenek, przewróciłam do góry nogami i głęboko nacięłam na krzyż. Piekłam na blasze wyłożonej papierem. Najpierw 20 minut w 220 stopniach i kolejne 20 minut 180 stopni. I już. Najgorzej było na końcu, gdy musiałam poczekać aż wystygnie. Był pyszny.

Skomentuj

